فروشگاه امیر فایل

فروش انواع فایل ها مقاله پایان نامه پاورپوینت کارآموزی طرح توجیهی

فروشگاه امیر فایل

فروش انواع فایل ها مقاله پایان نامه پاورپوینت کارآموزی طرح توجیهی

کلمات کلیدی

دانلود طرح توجیه فنی

مالی و اقتصادی

پاورپوینت

طرح توجیه فنی

pptx

گزارش کارآموزی

دانلود پاورپوینت ریاضی پایه ششم مبحث فاصله

پکیج افزایش طول آلت

دانلود تحقیق رشته برق با موضوع

بررسی سیستم های مبدل انرژی الکتریکی

دانلودطرح توجیه فنی

بهترین کتاب آموزش الگوریتم ژنتیک

شهرستان جهرم در فعالیتهای ورزش تفریحی

بررسی عوامل بازدارنده میزان مشارکت زنان

پکیج افزایش طول آلت به طرز معجزه آسا

دستور عمل دکتر هندریکس و روش پنیمور

(تحقیق) فناوری قیطان بافی

پاورپوینت آشنایی با حسابداری مدیریت ۷۱ اسلاید

گنج نامه خوزستان

(مقاله)اعجاز تاریخی قرآن

درمان شناختی رفتاری ۹۶ اسلاید

پاورپوینت رودخانه ها و رسوبات

عملکرد خانواده و وقوع سرطان در یکی از زوجین

مقاومت آنتی بیوتیکی

استافیلوکوکوس اورئوس

پرسشنامه سنجش عملکرد خانواده

پاورپوینت مبانی مدیریت در رسانه 142 اسلاید

پاورپوینت استراتژی های مطلوب 58 اسلاید

پاورپوینت سیستم پشتیبانی تصمیم 57 اسلاید

شکست کرونا

  • ۰
  • ۰
پاورپوینت-,-روان-شناسی-رشد-,99-اسلاید-,-pptx
پاورپوینت , روان شناسی رشد ,99 اسلاید , pptx
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pptx
تعداد صفحات: 99
حجم فایل: 334
قیمت: 15000 تومان

بخشی از متن:
این پاورپوینت با موضوع روانشناسی رشد با 99 اسلاید با عناوین زیر

فرآیندهای رشد و تکامل
روش های مطالعه رشد
اصول رشد و تکامل ادمی

مبانی الگوی رشد، آغاز زندگی

رشد و نمو بدنی

منابع
فرآیندهای رشد و تکامل

هر یک از ما فردی است بی همتا. افکار، احساسات، و رفتارهای یک فرد به خودش اختصاص دارند و اگر چه شبیه همسالانش به نظر می رسد. زیرا دارای همان دستگاههای زیستی است که دیگران دارند یعنی مغز، چشم، قلب و ... دارد

همچنین، هر فرد مانند اشخاص دیگر ذهنی دارد، میاندیشد و استدلال می کند و به یاد می آورد. و نیز مانند دیگران تجربه های اجتماعی با مردم دارد. همه ما در خانواده بزرگ شده ایم و با همسالان و دوستان خود روابطی داریم، و اکثر ما سالهای زیادی از عمرش را در مدرسه گذرانده است.
این فرایندها عبارتند از
•فرایندهای زیستی و بدنی
•فرایندهای شناختی
•فرایندهای اجتماعی و شخصیتی
•فرایندهای شخصیتی
مسائل روز در رشد و تکامل

پرسش از تغییر کیفی در دوران کودکی

پرسش از مشکلات یا مسائل مراحل رشد و تکامل

پرسش درباره پیوستگی و ناپیوستگی در رشد و نمو که دارای سه بعد است
نفوذهای اجتماعی در مطالعه رشد و تکامل کودک

سالهاست که مطالعه رشد و تکامل کودک، بیش از اینکه یک امر انتزاعی و نظری محض باشد، به صورت امری اجتماعی در آمده است. و روان شناسان ردش به چگونگی توصیف و تبیین رشد و تکامل اکتفا نمی کنند بلکه می کوشند اطلاعات زیادی درباره رشد و نمو کودکان بدست آورند، همچنین می خواهند چگونگی کنترل، تغییر، و بهتر ساختن رشد و نمو را دریابند.
ماهیت رشد و تکاملی

پرسش دیگر برای روان شناسان رشد این است که

« تواناییها و رفتار، زبان و عواطف، درک اخلاقی و نقشهای جنسی، مهارتهای اجتماعی و همدردی چگونه با بزرگ شدن فرد تغییر پیدا میکنند؟ »

مثلا کودک 4 ساله چه می تواند بکند و بگوید که کودک 2 ساله نمی تواند؟
ابعاد رشد و تکامل

میدان روان شناسی رشد به سه بعد ظاهرا جداگانه تقسیم میشود:



رشد و نمو بدنی، شامل تغییرات بدنی و رشد حرکتی،
رشد و تکامل شناختی، شامل تفکر و زبان
رشد و تکامل اجتماعی – عاطفی، شامل شخصیت و روابط با اشخاص دیگر.

آیا رشد و نمو از نیروهای فطری و درونی یعنی « طبیعت » ناشی می شود؟

یا معلول و محصول نیروهای محیطی یا بیرونی یعنی پرورش است؟

و یا رشد و نمو از تعامل نیروهای درونی ( فطری ) و بیرونی ( محیطی ) نتیجه میشود؟
پیش نگری

روان شناسی رشد اکنون یکی از حوزه های زنده و مهم تحقیق و مطالعه است.



روان شناسان رشد پرسشهایی را مطالعه میکنند که عملا سودمندند و مستلزم چالش های فکری میباشند. این روان شناسان هم تدریس میکنند و هم زیاد یاد می گیرند.
روش های مطالعه رشد

روشهاى مطالعه رشد و تکامل آدمى

1_روش مشاهده‏

مشاهده شامل ادراک حسى است: دیدن، شنیدن، لمس کردن، یا بوئیدن. همچنین، استفاده از وسایل گوناگون براى مشاهده را در برمى‏گیرد. مشاهده دقیق از ضروریات هر تحقیق علمى است.
شرایط لازم اینگونه مشاهده از این قرارند

الف. اعضاى حسى طبیعى و سالم

ب. بالیدگى ذهنى

پ. کمک ابزارهاى فیزیکى

ت. شرایط خاص شخصى، زمانى و مکانى براى مشاهده

ث. شناخت میدان
فنون مشاهد ه ای

فنون مشاهده ای که غالبا مورد استفاده محققان رشد و نمو قرار می گیرند و هر کدام نقاط قوی و ضعیف خاصی دارد سه گونه اند از این قرار:



الف. مشاهده رفتار و عادات یا کردار شناختى

ب. روش بالینى مشاهده

پ. مشاهده کنترل شده
به همین منظور از چند روش استفاده مى‏شود

1_عمل مشاهده را به عهده محققى غیر از محقق طراح تحقیق واگذار مى‏کنند .

2_محقق رفتارى را که مى‏خواهد مشاهده‏گر (محقق دوم) یادداشت کند دقیقاً براى او تعریف مى‏کند تا او بر حسب این تعریف خاص به مشاهده بپردازد

3_ براى مشاهده یک رفتار از دو نفر مشاهده‏گر استفاده مى‏شود و سپس یادداشتهاى آنها را درباره رفتار مورد تحقیق با هم مقایسه مى‏کنند.

روشهاى مطالعه رشد و تکامل آدمى

روش مصاحبه و پرسشنامه



محقق به وسیله مصاحبه‏ها و پرسشنامه‏ها عقاید، افکار، تواناییها، و انگیزه‏هاى کودکان و بزرگسالان را فعالانه وارسى مى‏کند؛ و داده‏هاى خود را به شکل کلمات تنظیم مى‏کند. مصاحبه با کودکان مستلزم حساسیت و مهارت خاصى است زیرا تعبیر و تفسیر پاسخهاى ایشان دشوار است. مصاحبه را مى‏توان از بسیار ناساخت‏دار تا بسیار ساخت دار مرتب کرد

روش کاربرد آزمونهای میزان شده

4. مطالعه حالت و روش بالینی
اصول رشد و تکامل ادمی

. رشد و تکامل متضمن تغییرات است.

باید دانست که هرگونه تعییر رشد و تکاملی دارای خصایص زیر است:

الف: هدفدار است

ب: تغییر رشدی همیشه به پیش متوجه است و برگشت ندارد.

پ: تغییرات رشد و تکامل انسان به چند نوع انجام میگیرند که از لحظه باروری و مرگ ادامه دارند.

اصول رشد و تکامل_تقسیم بندی تغییرات

بعضی از رشد شناسان نیز این تغییرات را به چهار گروه تقسیم میکنند

تغییر اندازه
تغییر نسبت
ناپدید شدن خصایص قدیمی
کسب مشخصات تازه


گرایش کودک نسبت به تغییر اعم از مساعد و نامساعد از عوامل متعددی متاثر میشود:‌

آگاهی کودک از تغییر
چگونگی تاثیر تغییر در رفتار
تاثیرات گرایشهای اجتماعی
تاثیر چگونگی تغییر اندام ظاهری کودک در گرایشهای اجتماعی

عوامل که در پایه های اولیه رشد و تکامل آدمی اثرمیگزارند

روابط اجتماعی مساعد

حالات هیجانی و عاطفی

نقش گزاری اولیه

تحریک محیطی

فصل پنجم

رشد و نمو بدنی

بیماریهای متداول دوران کودکی



اگرچه کودکان ممکن است به تمام بیماریها مبتلا شوند اما بیماریهایى وجود دارند که بیشتر در دوران کودکى ظاهر مى‏شوند. سرماخوردگى، و سینه‏درد معمولى‏ترین بیماریها در تمام سالهاى عمر است. بیماریهاى واگیر مانند سرخک و آبله‏مرغان در سالهاى دبستانى بسیار دیده مى‏شوند. سل، بیماریهاى قلب، تب، رماتیسم، و سرطان کمتر در دوران کودکى پیش مى‏آیند.

بعضى از رشد شناسان و روان‏شناسان رشد عوامل مؤثر در پیدایش تفاوتها در اندازه بدن را چنین نام مى‏برند:



آثار خانواده
تغذیه
آشفتگیهای ( اختلالهای ) هیجانی و عاطفی
جنس

قومیت
هوش
وضع اجتماعی اقتصادی
سلامت و تندرستی
کارکرد غدد درون ریز
آثار پیش از تولد

اهمیت روان‏شناختى اندازه بدن‏

اهمیت روان‏شناختى اندازه بدن براى کودکان به چگونگى نظر و واکنش اطرافیان، مخصوصاً همگنان، نسبت به آنها بستگى دارد. اکثر کودکان به وضع اندازه بدن خود متوجه نمى‏شوند مگر هنگامى که احساس مى‏کنند که با همگنان خود متفاوتند و قد یا وزنشان از آنها کمتر یا بیشتر است.

در این صورت است که نسبت به آن حساس مى‏شوند و تحت‏تأثیر نظر و واکنش اطرافیان خود قرار مى‏گیرند. بدیهى است که واکنشهاى همسالان گاهى بیش از بزرگسالان در آنها اثر مى‏گذراند. و اصطلاحات طعنه‏آمیز از قبیل «کوتوله» یا «درازه» یا «قلمى» و ... کودک محروم از اندازه بدنى طبیعى را رنج مى‏دهند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی