فروشگاه امیر فایل

فروش انواع فایل ها مقاله پایان نامه پاورپوینت کارآموزی طرح توجیهی

فروشگاه امیر فایل

فروش انواع فایل ها مقاله پایان نامه پاورپوینت کارآموزی طرح توجیهی

کلمات کلیدی

دانلود طرح توجیه فنی

مالی و اقتصادی

پاورپوینت

طرح توجیه فنی

pptx

گزارش کارآموزی

دانلود پاورپوینت ریاضی پایه ششم مبحث فاصله

پکیج افزایش طول آلت

دانلود تحقیق رشته برق با موضوع

بررسی سیستم های مبدل انرژی الکتریکی

دانلودطرح توجیه فنی

بهترین کتاب آموزش الگوریتم ژنتیک

شهرستان جهرم در فعالیتهای ورزش تفریحی

بررسی عوامل بازدارنده میزان مشارکت زنان

پکیج افزایش طول آلت به طرز معجزه آسا

دستور عمل دکتر هندریکس و روش پنیمور

(تحقیق) فناوری قیطان بافی

پاورپوینت آشنایی با حسابداری مدیریت ۷۱ اسلاید

گنج نامه خوزستان

(مقاله)اعجاز تاریخی قرآن

درمان شناختی رفتاری ۹۶ اسلاید

پاورپوینت رودخانه ها و رسوبات

عملکرد خانواده و وقوع سرطان در یکی از زوجین

مقاومت آنتی بیوتیکی

استافیلوکوکوس اورئوس

پرسشنامه سنجش عملکرد خانواده

پاورپوینت مبانی مدیریت در رسانه 142 اسلاید

پاورپوینت استراتژی های مطلوب 58 اسلاید

پاورپوینت سیستم پشتیبانی تصمیم 57 اسلاید

شکست کرونا

  • ۰
  • ۰
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-مقاومت-آنتی-بیوتیکی-استافیلوکوکوس-اورئوس
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مقاومت آنتی بیوتیکی استافیلوکوکوس اورئوس
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 680
قیمت: 40000 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مقاومت آنتی بیوتیکی استافیلوکوکوس اورئوس

تعداد صفحات : 77
فرمت Word قابل ویرایش
دارای رفرنسدهی و ارجاعات استاندارد
بدون اشکال املایی و نگارشی
مناسب برای رشته های بهداشت و پرستاری و علوم پزشکی
دارای پیشینه پژوهش
بخشی از متن فایل :

مقدمه

استافیلوکوک تنها جنس در خانواده میکروکوکاسیه می باشد که اهمیت پزشکی دارد. استافیلوکوک ها، کوکسی های گرم مثبت و بی هوازی اختیاری هستند که با آرایش خوشه انگوری رشد می کنند. نام استافیلوکوک از ریشه یونانی استافیل(به معنای یک خوشه انگور) و کوکوس(به معنای یک دانه یا حبه) گرفته شده است. برای اولین بار این واژه در توصیف ارگانیسم هایی استفاده شده که در ترشحات چرکی زخم های جراحی وجود داشته اند. 

استافیلوکوک ها در همه جا یافت می شوند. آنها رایج ترین ارگانیسم ها در پزشکی هستند. علی رغم عرضه عوامل ضد میکروبی و بهبودی بهداشت( که نقش موثری در کاهش شیوع و مرگ و میر بیماری های استافیلوکوکی در قرن بیستم داشته است) هنوز استافیلوکوک ها به عنوان بیماری زاهای مهم بیمارستانی باقی مانده اند. آنها مسئول بیش از 80% از بیماری های چرکی می باشند که در بالین بیمار یافت می شوند و بعد از اشرشیا کلی، دومین علت عفونت های بیماران بستری در بیمارستان را به خود اختصاص می دهند.

جایگاه طبیعی اولیه استافیلوکوک ها، سطح بدن پستانداران می باشد که در آن ارگانیسم ها به تعداد زیادی یافت می شوند.  در تطابق با زندگی انگلی، استافیلوکوک ها با استعداد ترین و موفق ترین باکتری های بیماری زا هستند. 

اگر سد دفاعی بدن میزبان به علت جراحت و یا جراحی، آسیب ببیند و ارگانیسم ها در بافت زمینه ای نفوذ کنند قدرت تهاجمی نهفته آنها آشکار خواهد شد. از هنگامی که جریان خون مورد تهاجم قرار می گیرد استافیلوکوک ها می توانند اندوکاردیت حاد و ضایعات متاستیک منتشر را ایجاد کنند. 

فاکتور عمده ای که موجب شده است تا اینکه علی رغم عرضه بسیاری از آنتی بیوتیک های ضد استافیلوکوکی (در مدت 40 سال گذشته) باز هم ارگانیسم ها بقای خود را حفظ کنند این ویژگی مربوط به توانایی آنها در مقاوم شدن در برابر عوامل ضد میکروبی است.

سوش های مقاوم در برابر پنی سیلین(و مشتقات آن) و همراهی این سوش ها با درگیری های اپیدمیک عفونت های شدید بیمارستانی، بیشترین توجه را به خود جلب کرده است از میان 20 گونه استافیلوکوک، فقط 3 گونه از آنها : استافیلوکوک اورئوس، استافیلوکوک اپیدرمیس و استافیلوکوک ساپروفیتیکوس اهمیت بالینی دارند. 

سوش های جوان برخی از استافیلوکوک ها پیگمان زرد را تولید می کنند. این ارگانیسم ها تحت عنوان استافیلوکوک اورئوس نامیده شدند تا از سوش های با قدرت بیماری زایی کمتر(استافیلوکوک های تولید کننده کلونی سفید) متمایز شوند. تولید پیگمان ویژگی متغیری در استافیلوکوک ها است و ارتباط آن با بیماری زایی قطعی نیست. 

امروزه توانایی تولید کواگولاز جایگزین نوع پیگمان در کلونی ها شده است. توانایی تولید کواگولاز مفید ترین معیار تشخیص برای استافیلوکوک اورئوس می باشد.اگر چه که استافیلوکوک اورئوس مهمترین بیماری زا برای انسان می باشد، استافیلوکوک های کواگولاز- منفی نیز از عوامل بیماری زا در عفونت های بیمارستانی هستند (10 , 8 ).

استافیلوکوکوس اورئوس یکی از پاتوژن های مهم و دومین عامل شایع در عفونت های بیمارستانی می باشد که مسئول عفونت های سطحی پوست تا بسیاری از عفونت های جدی نظیر سپتی سمی ، اندوکاردیت و استئومیلیت در افراد بستری در بیمارستان ها و از عوامل شایع مرگ و میر در بیماران تحت همودیالیز می باشد(7 , 8 , 10 ).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی